zondag 26 september 2010

26-09-2010 Rondje Wieringen met mooi weer



Vanmorgen om 10.00 uur ga ik van start voor een zondags ritje. Ik heb een lange broek, en een fietsshirt met lange mouwen aangedaan. Het is net aan 10 graden, en er waait een fris windje. Door de Berkmeer, langs Aartswoud, Kolhorn, een stuk West Friese Omringdijk en de Slikkerdijk kom ik in Oudesluis. Al snel ben ik op Wieringen. In Hypo blijkt de Viking niet thuis te zijn, en ik fiets naar Den Oever. De zon is gaan schijnen, en dat maakt het een stuk aangenamer. Via de Frieseweg kom ik in Middenmeer en ben blij dat er op de Alkmaarse weg geen klei en prut op de weg ligt zoals dat was op de Donkereweg in de Berkmeer. Morgen maar eens kijken bij Wim die dan terug is uit Giessen. Dinsdag even in Oostwoud informeren hoe Jan het is vergaan als " senior " van de groep. 100 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Rockaille zei

Wieringen is en blijft bijzonder. Waarschijnlijk bent u geïnteresseerd in onderstaande (directe) link. Onlangs plaatste ik op mijn blog een wandelverhaal dat uitgebreid ingaat op de mysterieuze achtergronden van dit eiland. Ben heel benieuwd wat u hiervan vindt!

http://zilvervis.wordpress.com/2010/09/30/wieringen-van-de-tientone/