woensdag 24 maart 2010

24-03-2010 Meet & greet met De Muis en Juf Katje



Vandaag belooft een heel warme dag te worden, dus maar vroeg op pad. Ik ga dwars door Alkmaar, waar de Kanaalkade opgebroken bleek. Dus via de kaasmarkt, de Markt naar de Helderseweg. Ook hier woedt volop gewerkt. Ik fiets door tot Schagerbrug, en ga langs de Groote Sloot om even te kijken of Yvonne de Muis op het erf is. Ik hoor van Guus dat ze met Martje Katje naar Almaar is, beiden op de ligfiets. Ik ga naar Schoorldam, en door naar de Hontbos, en pauzeer even bij de strandvonder. Ik ga door de duinen richting Bergen aan Zee. Net voorbij de afslag naar de Kerf zie ik twee ligfietsers mijn kant op komen. Hij zijn Yvonne en Martje en natuurlijk hond Astra. Bij een bank gaat de Muis thee zetten. Ik hoor het relaas van het wel en wee van Martje. Ze is net betast en bekeken door wel drie orthopedisten en vier fysiotherapeuten. Ze is een interessant geval. Over een paar weken hoort ze wat er verder met haar gaat gebeuren.. Yvonne blijft ook nog steeds last houden van haar knie. Ze kunnen op hun ligger net aan de 20 km per uur halen. Op Goede Vrijdag 2 april gaan ze wel mee met het Rondje Texel, en willen dan graag bij de slakken ingedeeld worden ! Zijn er nog mannen die in dezelfde groep ingedeeld willen worden ? Als onze wegen zich scheiden, hoor ik een vrouw zeggen: " Daar is de paashaas weer in zijn paasei " Ik vervolg mijn weg richting Bergen aan Zee, en zie dat het fietspad richting Bergen afgesloten is. Er wordt een prachtig gietbetonnen fietspad aangelegd. Als fietser mag je nu op de weg voor auto's. Er geld wel een max snelheid van 50 km per uur, en daar houd ik me maar aan. De auto's blijven in de afdaling keurig achter me. Ik ga via de Herenweg, de Voert en de Nesdijk naar Alkmaar. Als ik thuis ben heb ik 83 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Martje zei

He Majoor.

Ja was weer gezellig bijkletsen. Even 1 rectificatie we kunnen wel harder dan 20, maar om de beetntjes te sparen gaan we niet veel harder. (staat toch wat stoerder dan jut en jul op een slakkengang)
OOk wij hebben er evengoed vandaag 80 afgelegd. Toch wel weer erg lekker dat gevoel op me fietsje, daar gaat het Katje rap van purren.
Nu heb ik mijn dagje er ook wel een beetje opzitten.
Tot het goede van de vrijdag dan maar.

Liefs Juf Katje