zondag 21 maart 2010

21-03-2010 Eerste lentedag rit




Om 9.30 uur ga ik op pad. Al op de Schermerdijk, richting Alkmaar kom ik grote groepen race-fietsers tegen. Ik ga maar even in de bermstaan om ze te laten passeren. Op de Westdijk is het vrijuit fietsen. De zon schijnt, maar er waait een stevig fris windje. De kap blijft er op, net als het windschermpje. Ik neem in Oost-Graftdijk het Jaagpad, en kom midden in het veenweide gebied. Daarna dwars door de Beemster met 40 in het uur. In Midden-Beemster maak ik aan de Middenweg een foto van een travalje. Hier konden ooit drie paarden tegelijk van nieuwe hoefijzers worden voorzien. Bij de Hobredeweg ben ik even gestopt, om het verder verval van de korenmolen de Nachtegaal te bekijken. Hij staat op in storten. De wil is er om de molen te verplaatsen en te renoveren, maar een momument mag nou eenmaal niet verplaatst worden. Deze impasse zorgt ervoor dat er straks niks meer te renoveren, laat staan te verplaatsen is. 95 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

marcel beekmans zei

meneer van hattum niet eens in alkmar geweest?