woensdag 3 maart 2010

03-03-2010 Trainen voor de monstertocht

Vandaag weer eens met Wim op pad. Jan Geel had zich gisteren al gemeld dat hij ook mee gaat met het rondje Noordkop. Hij is volop aan het trainen om straks de Twee Dijken Tocht op 5 april, Tweede Paasdag, met succes af te leggen. Bij mijn weten is hij de op een na oudste Quest rijder. Pé wordt dit jaar 70. We, Jan, Wim en ik drinken hier eerst koffie, en daarna langs het kanaal naar de Kooy. Daar is er even een korte pauze. Wim gaat voorop over Wieringen, en net voordat we Hippo binnen rijden meldt Pé zich, en vraagt onze positie. We ontmoeten hem net buiten Den Oever op de Noorderdijkweg. Hierna gaat de snelheid omhoog, en we fietsen om het hardst, wie er het eerst in Medemblik is. Ik weet Wim lange tijd achter me te houden. Jan en Pé houden zich in, en als Wim toch langszij komt laat ik hem voor me uit rijden. Ik kan nog tot 20 meter naderen, en dan vraag ik Pé deze vluchter vlak voor Medemblik in te rekenen. En dat lukt. Jan laat weten dat er zo koffie is in Oostwoud, en Pé weet de snelste weg er na toe. Er is koffie met rozijnen kokos makronen. Heerlijk !! Jan verteld Pé nog even dat hij gisteren met een snelheid van 0.002 km per uur omgevallen is met de Quest, bij het afrijden van een stoep. Fiets heeft wat lichte spikkels, en hij zal de letters van Museum de Baan even over moeten schilderen. Met zijn drieën gaan we richting A7. waar Pé richting Middenmeer gaat. Wij gaan via Opmeer en de Oostdijk verder. Bij de Rustenburgerweg zeg ik Wim gedag, en er is weer 125 km gereden. Wordt vervolgd...

4 opmerkingen:

Pé Koomen zei

Hallo Kees,

Je weet toch dat Jan pas 69 jaar is geworden dus ik maak terecht aanspraak op die titel "Oudste Quest-rijder in N.H.

gr.Pé "ere wie ere toekomt"

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Slordigheidje van mijn kant. Zal het meteen veranderen. Ere wie ere toekomt. Kees,

Robbedoes zei

Weer een mooie toch Kees.
Waarschijnlijk wel flink wat minder hoogte meters.

Gr
Rob

Kees van Hattem zei

Beste Rob. Geen hoogtemeters, maar wel meters die snel onder de Quest door gingen. Noteer maar vast in je agenda, de Ronde van Noord-Holland op 19 juni, dan mag je ook selheid maken op het stuk Medemblik/Den Oever. Groeten Kees.