dinsdag 2 maart 2010

02-03-2010 Kort ritje wordt groot rondje




Gisteren vroeg Rob me per @mail of ik vandaag nog een ritje ging maken. We spreken af dat hij hier vandaag om 10.30 uur is. Als we op de Westerweg rijden zie ik een gele Quest aankomen. Het is onze Pé, die op weg is naar de testlocatie. Er wordt nog niets getest, en ik roep hem toe dat we naar Den Helder gaan. Hij keert en komt achter ons aan. We moeten nog even twee zeer jeugdige wielrenners, op hun superlichte carbon fietsen zoekrijden. Dat lukt al gauw, en we gaan naar Schoorl en gaan de Zeeweg op. Rob is hier onbekend, en als hij omhoog klimt denkt hij dat hij met een lekke band omhoog rijdt. Met Vredestein Moiree's alom veren de banden lichtjes in, maar de snelheid blijft het zelfde. Met boven de 40 km per uur zoeven we door de duinen. Bij de strandtent Minkema is er koffie met gebak. Er zitten buiten al mensen te zonnen. We gaan langs de zee rijden, richting Petten, wat voor Rob een openbaring is. Hij komt vandaag op plekken waar hij nog nooit geweest is. Wie veel beleefd, kan veel verhalen ! In de Donkere Duinen horen we een wandelaar de volgende opmerking maken: " Die fietsen hebben ook een goede schutkleur hier in de duinen " Met de wind van opzij zijn we in snel in Den Helder. We rijden achter Pé aan naar Middenmeer. Daar is er koffie met een dikke kokosmakroon. We moeten nog zeker 30 km, dus wat extra brandstof is welkom. Voor Rob wordt dit de langste rit tot nu toe in de Quest. Hij kan dus met elke toertocht mee. Het was een prachtrit laat Pé mij weten. 120 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Bij thuiskomt lees ik dat Wim morgen met mij naar het noorden wil. Langs het Kanaal naar de Kooy, over Wieringen, naar Medemblik, Enkhuizen en Hoorn dan maar !!

2 opmerkingen:

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Weet Wim wel waar aan hij begint??
Een ritje wordt zomaar een RIT.

BTW ik heb wel genoten van de mooie uitzichten.


Gr
Rob

Rene van den Berg zei

Als jullie volgende keer in Den Helder zijn, kom dan effe een bakkie doen op de Geulstraat 11 (Huisartsenpraktijk Nieuw Den Helder). Of...als je er om 17.00 uur bent dan rijden we samen terug richting Bergen, dat kan natuurlijk ook!

René