vrijdag 31 oktober 2008

29-10-2008 Naar Middenmeer want Pé mist een nippel

Mail ontvangen van Pé Koomen, dat hij een nippel mist van de fietspomp. Of die bij het verwisselen en oppompen van mijn lekke achterband van de week was blijven hangen.
Dat nippeltje zal wel op één van de reserve binnenbanden zitten, maar ik haal gewoon nieuwe bij Halfords. Die moeten vandaag maar even langsgebracht worden, tenslotte moet je 'Toch een reden hebben om te gaan fietsen.'
Om half elf richting Middenmeer. Ik laat een berichtje achter en stop het tussen de deur, want ik weet dat hij niet thuis is.

Vandaar uit naar Medemblik via het nieuwste fietspad in de polder. De weg naar het Agriport werd net geasfalteerd. daarna de Westfriese Omringdijk gevolgd. De zon scheen, amper wind en weinig volk op de dijk. Tot aan Oosterleek ging alles prima, totdat er een vrachtwagen midden op de weg stond en er sjofels aan het werk waren. De chauffeur ging aan de kant en ik kon verder. Niet meer verder over de dijk maar richting Wijdenes, Schellinkhout en Hoorn, waar ik bij Fietspunt.nl een Schwalbe Supermoto band zou ophalen. volgens de eigenaar van de zaak moest de band ergens liggen... maar waar? Voor de 20" test nog een Vredestein Slick meegenomen. Een band waar ik zelf goede ervaringen mee had onder mijn Verhees Alleweder. Via Hoorn langs de dijk verder totaan Schardam. Rechtsaf via Oosthuizen naar Avenhorn. Bij de fietstunnel even een stop. Een racefietser uit Westwoud stopte en was zeer geïnteresseerd in de Quest:'Dat racefietsen is lang niet altijd een pretje, stijve nek, kou...!' Ik heb hem mijn telefoonnummer gegeven zodat hij in mijn Quest een proefritje kan maken als hij dat wil. Daarna de Wallingsdijk op, oeps... afgesloten. Dan maar de brug over door de Mijzenpolder. Veel tegemoet komend verkeer, lastig. Bij Oterleek bleek ook nog eens de hefbrug afgesloten, er lag wel een noodbrug, maar toch maar een stukje om gereden voor de zekerheid. vandaag 120 km. gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: