dinsdag 28 oktober 2008

20-10-2008 Naar de Woude

Om elf uur naar Wim Schermer op de Woude, om zijn persoonlijk verslag te horen van de LEL tijdrit, en om een doosje eieren te brengen. Zelf was ik niet bij de tijdrit aanwezig. Marian en ik stonden op de Gezondheids- en Opleidingenbeurs in Alkmaar, waar wij mensen informeerden over de mogelijkheden van een Persoons Gebonden Budget (PGB), de aanvraag ervan, Reizen op Maat, Alternatieve Geneeswijzen en dr. Schüsslers Celzout Therapie.
Zie voor meer info: www.ramira.nl.
Het Noord Hollands Dagblad wist daags na de beurs te melden dat er 'wonderen' gebeurden: iemand ging met een bochel naar binnen en kwam er zonder bochel weer uit...?!

Tijdens de rit werden snelheden tot 70 km. per uur werden gehaald, en Wim zelf was de 11de van 36 deelnemers. Lang niet gek Wim!
Na alle details van Wim gehoord te hebben ziet Wim ineens een gele Quest naar de pont rijden... niets ontgaat Wim en zijn Marian. Dat zou Pé Koomen wel eens kunnen zijn, en jawel, het is hem. De pontbaas vroeg:'Hebben jullie soms een vergadering, want je bent de tweede al die ik vandaag overzet.'
Ik vroeg Pé of hij alle moed verzameld had om hier naartoe te ko(o)men... Hij krijgt een uitgebreide rondleiding door de woonstee van Wim en zijn vrouw, en natuurlijk een heerlijk bakkie. Die Kees is hier zeker al kind aan huis, concludeert Pé.

Hij vertelt dat hij aanstaande donderdag naar Velomobiel rijdt om samen met Matthijs de nieuwe Quest te begeleiden naar West-Friesland. 'Nou Pé, ik ben ook graag van de partij!' later rijden we samen de pont weer op. Pé gaat richting Neck om vriendinlief te bezoeken en ik ga weer op huis aan. Ik haal en passant nog een tijdrijder in die kromgebogen over zijn stuur met de wind mee net aan 35 km. per uur haalt. Met 54 km. per uur snel ik hem voorbij, en hij is al gauw een stip op de achtergrond, zie ik in mijn spiegel.

Bij de Waerdse Tempel zie ik twee paarden met hun berijdsters. De paarden spitsen de oren, maar verder maken zij geen aanstalten om de benen te nemen. Ligt het nou aan het paard of aan de berijder? Deze jonge meiden bleven zèlf heel rustig, wellicht was dat het!
totaal 38 km. gefietst.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: