maandag 6 oktober 2008

25-9-2008 de eerste rit met de quest 209

Het is zover: ik heb mijn Quest!

Het is de 209 geworden, en is afkomstig uit België, maar hij staat bij Velomobiel in Dronten.

Voor mijn gemak en om niet nog eens die nare dijk te hoeven rijden halen wij -dwz: mijn vrouw Marianlief en ik- de Quest op met een aanhanger achter de auto. Er zijn nog enige aanpassingen verricht aan de Quest. Thuis is de ruimte inmiddels aangepast -lees: opgeruimd- om de Quest naast Mango 69 en de Alleweder te kunnen stallen.

Zelf heb ik ook nog één en ander te doen aan de Quest, zo wil ik er achter de Schwalbe Kojak en voor de Avocets (waarvan ik er nog enige op voorraad had) eerst omleggen voor ik ga rijden, want de banden die erop zaten zijn niet zo best meer.

Dan ga ik nog een nostalgisch temperatuurmetertje inbouwen; mijn vorig jaar overleden schoonvader moest eens weten dat ik deze gebruik, want het apparaatje komt uit zijn huis!

Als deze klussen geklaard zijn, is de Quest wat mij betreft rijklaar.

Terugkomend van zijn werk komt Sebastiaan Talsma met zijn rode Mango de nieuwe aanwinst bewonderen. Over twee jaar, wanneer mijn bestelde Quest van de "lopende band" rolt wil Sebastiaan deze wel kopen...

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: