zondag 29 mei 2011

29-05-2011 Bijna niet leuk meer !!


Vandaag staat Molentocht 2 op de agenda. Ik heb weer een mooie route uitgezet, langs veel molens, door polders en over slingerende dijken. Als ik om 9.45 uur bij de Waerdse Tempel ben, zie ik Katinka er als eerste en ze wil wegrijden. Ze dacht dat ze op de verkeerde dag hier was, en omdat er nog niemand was, ging ze maar weer op huis aan. Nog geen minuut later komen er nog een tiental Velomobielen aanrijden. We zijn met een dozijn, twee roeifietsers, een Strada, een Mango en acht Questen. De Quest van Paula " Op rolletjes " Kastelein heeft een schuiver gemaakt. 80 keer ging het goed op de brug, maar door deze ene windvlaag ging ze op haar kant. Spiegeltje licht ergens op de bodem van de boezem. Er zitten wat krassen op de zijkant, maar gelukkig had ze zelf niets. De rit gaat eerst voor de wind richting Oterleek. de Berkmeer, Wognum om in Oosthuizen, bij de fam Kastelijn aan de koffie met gebak te gaan. Op de Zomerdijk richting Beets merk ik dat mijn achterband langzaam aan het leeglopen is. Ik moet stoppen om er een ander band om te leggen. De Geax Tattoo is aan vervanging toe. Ik had van Jules en Elly al gehoord dat ze zo tevreden waren met de Swalbe Super Moto als achterband. Deze leg ik er morgen ook onder. Jan Reus en Eduard Botter waren zo aardig om op me te wachten, de anderen heb ik door laten rijden naar de stopplaats. De verzorging is er prima, waarvoor mijn dank !! Wat iedereen is op gevallen is, dat het steeds harder is gaan waaien. Jules en Elly besluiten om via de Beemster polder en Purmerend veilig terug te rijden naar huis. Elly vind die harde windvlagen maar niets ! Héél verstandig ! Ik ga de route enigszins aan passen. We gaan niet op de dijken rijden, maar blijven zo laag mogenlijk. Er is nog een tweede korte pauze als ik een doodlopende weg in sla, i.p.v de afslag naar Zuiderwoude net na Monnickendam. In Overleek, bij het theehuis is de volgende pauze. De pont bij Ilpendam blijkt vandaag niet te varen ! Nog nooit meegemaakt ! 't Twiske, en de Zaanse Schans laat ik links liggen, en we gaan lang de molen van Neck. Het is nog harder gaan waaien, met behoorlijke windstoten. We waaien naar huis. Wim, Eduard en Katinka gaan richting De Woude, Jan Reus gaat richting Hoorn. De twee roeifietsers Ingmar en Cor moeten wel een berenconditie hebben, want ze blijven goed volgen. Op de Westdijk moet Cor nog even een voorband verwisselen. Bert Rentenaar in zijn gele Mango is bijna thuis, en heeft genoten van de tocht, net als Wim 2 die weer op nieuwe plekken geweest is. 136 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: