woensdag 18 mei 2011

18-05-2011 Met Wim door de duinen


Vanmorgen ben ik al vroeg richting De Woude, niet wetende waar de rit van vandaag naar toe gaat.Wim komt met het voorstel om tot aan Schoorl te rijden, via Akersloot en Bakkum. Het eerste half uur rijden we in lichte motregen. Op de pont wil ik mijn 10 vaarten kaart van De Woudese pont af laten stempelen, maar dat doet de pontbaas niet. Ik ben blut, en ik moet Wim om een Euro vragen. In de duinen ziet het er armoedig uit, door de langdurige droogte. Het vee laat zich moeilijk zien. De Schotse Hooglanders liggen allemaal bij de poel, die nu ook al bijna droog staat. Als we in Boswachterij Schoorl rijden zien we links en rechts de verschroeide aarde. Het ene scherpe oog van Wim ziet op een klimduin een agent staan met camera , en die alles op camera vastlegt, ons in de Questen dus ook. We rijden door Schoorl en ik sla links af de Omloop in. Heel smal kronkelend wegggetje, waar je ontzettend moet opletten op verkeer van rechts. Toeteren en de bakfietsbel luiden ! Wim is in dit hoekje van Schoorl nog nooit geweest. Via de Schapenlaan, de Baakmeer en Oosterdijk komen we bij de Sluispolder. Nu nog even Alkmaar door en Wim gaat via de Westdijk op huis aan. Ik ben weer thuis na 80 km gereden te hebben. Wordt vervolgd... Van Wim kreeg ik een proto-type van de gedeelde kettingwielhouder, die ik na wat vijlen morgen ga inbouwen. De Alligt kettingwielen van Velomobiel.nl zijn naar blijkt al 4 mm afgedraaid.

1 opmerking:

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.