zaterdag 18 september 2010

18-09-2010 Dam tot Dam 135 km




Vandaag weer een georganisseerde tocht voor vier Questen en een Alleweder. Als ik om 9.45 uur bij de Waredse Tempel ankom, staan Jan Geel en Rob Quasi Kaag al te wachten. Het wachten is nog even op Wim, en precies om 10.00 uur mag ik van start. De eerste Dam is Obdam en in Schardam sluit Jan Reus zich bij ons aan. Edam/Volendam, Monnickendam, Uitdam, Durgerdam en Amsterdam. Op veel plekken zijn vrijwillegers van Toerclub Le Champion bezig bordjes op te hangen, want morgen is de officiële toertocht. Het is daarom opvallend rustig op de weg. Als extra Dam fietsen we naar Ilpendam, en nemen daar de gloednieuwe pont, die de zestig jarige oude vervangen heeft. We rijden dwars door ' t Twiske, en als ik een ruiter te paard zie naderen die zijn hand op steek, stop ik langzaam. De anderen doen het zelfde, alleen Jan Reus stopt niet op tijd en raakt de rechterachterkannt van de Quest van Wim . Er is lichte aanrijdschade. We rijden daarna verder richting Zaandam, en bezoeken de Zaanse Schans, waar het letterlijk zwart ziet van Japanners. Ze vliegen op ons af, en willen met ons en de fietsen op de foto. Nog twee plaatsen waar we langs moeten, Oost en West Knollendam. Net voor de brug over de Markervaart zien we een grote groep Solex rijders net voor ons de brug op rijden. Jan Reus en ik blijven een tijdje achter de groep rijden, totdat er wat meer ruimte is om te passeren. Wim nodigt ons nog uit voor een kop koffie op De Woude. Na gezellig nazitten gaan we allemaal op huis aan. Als ik Heerhugowaard binnenrijd, belt Marian, en vertelt dat ze op het station in Almaar staat met Vinny, Wanda en Suzan, en net op het punt staat om weer de stoomtrein terug te nemen. Vandaag rijdt de hele dag de grootste stoomlocomotief op en neer tussen HHWaard en Alkmaar. 136 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: