donderdag 27 mei 2010

27-05-2010 Wim's vliegen-muggen scherm node gemist

Al om 7.30 uur fiets ik richting Middenmeer. Ik ga samen met Pé daarna naar Oostwoud. Eerst drinken we bij Jan een kop koffie, Jan gaat voorop, en ik zie dat men in de buurt van Opperdoes en Zwaagdijk kilometers nieuwe brede vrijliggende fietspaden heeft aangelegd, met een paar rotondes waar zelf de fiets voorrang heeft straks. Op de dijk zien we grote zwarte zwermen muggen als wolken boven de weg hangen. Waar is mijn schermpje ? Dan de pet en vizier maar naar beneden. Als we Dronten binnen rijden word ik door een passerende agent naar het fietspad verwezen. Bij Velomobiel zie ik dat er een gele Quest op tafel licht, en op een check-list, ja zeker, staat de naam van Matthijs. Dan kan hij toch nog in zijn nieuwe Quest naar Cycle Vision. De 47 mm P.M zijn al op de brede velgen gemonteerd. Volgens Theo is de band daardoor nu 48 mm breed geworden. Er wordt een mooie Downhill 26 " zwarte velg achter gemonteerd, en de verlichting zit er ook al in. Dat wordt dus volgende week weer een heen en weertje Dronten. Woensdag of vrijdag ? Op de terugweg zien we nog een havik voor ons uit vliegen. We drinken bij Jan en Annie koffie, met de stroopwafel die Jan vergeten was om mee te nemen. Op de Broerdijk komt ons weer een politiewagen tegemoet rijden, en weer worden we naar het veel te smalle fietspad verwezen, Dat doen we dus mooi niet, want daar moet je al in de berm als je een fietser moet inhalen. Laat ik Matthijs nou tegenkomen in de Berkmeer, in wat hij zelf een " rammelbak " noemt. Hij fiets al een paar weken in de Mango van Paula Kastelein, aan wie hij zijn Quest verkocht heeft, Hij is als een kind zo blij als ik de foto laat zien van zijn Quest in wording. 202 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: