dinsdag 25 mei 2010

25-05-2010 Quest Jan Geel heeft een deuk.

Even na negen vraagt Jan Geel of ik vandaag nog ga fietsen. Hij komt meteen na de koffie deze kant op. Ik bel Pé even mobiel, dan kan die ook meteen deze kant op. Hij heeft er al 80 km opzitten, en is oppas opa in Oudemirdem Fr. Jan wil wel door de duinen, en zo gezegd zo gedaan, we stuiven door de duinen. Eerst bij Het Woud stoppen,waar Jan een dagkaart koopt, en dan is het gang maken, om over alle duintoppen te komen zonder stil te vallen. Op de schelpenpaden laat ik een grote stofwolk achter me, en Jan blijft op gepaste afstand. Even denk ik dat ik te hard ga, maar dat is niet zo. Ik zie bij Jan geen enkele zweetdruppel op het voorhoofd. Bij strandpaviljoen Minkema is er even pauze. Door naar Petten, en op de Grotesloot richting De Muis is er een loslopende hond, die al blaffend naast mij blijft lopen. Als er plotseling, als vanuit het niets, wat later blijkt de slootkant, een tweede hond de eerste gaat inhalen en er boven op springt. Het gevolg laat zich raden. Jan knalt er tegenaan. Hond mankeert niets, maar de Quest heeft rechts een flinke deuk. De baas is er mee aan, en zegt dat de schade geregeld moet worden.Om van de schrik bij te komen gaan we daarna even bij De Muis voor een bakkie. Jan rijdt nog even mee naar Matthijs en Cees op het werk. Daar is er thee, en Matthijs laat weten dat Vredestein 3 PM 47 banden ter beschikking heeft gesteld voor de bandentest. 87 km gereden. Wordt vervolgd... P.s donderdag morgen gaat Jan zijn Quest even laten zien in Dronten bij Velomobiel, om de schade vast te laten stellen. Wie gaan er mee ? Vertrek uit Avenhorn om 8.3o uur. Zijlweg begin van de Dijk om 10.00 uur.

3 opmerkingen:

Marcel zei

Hoi Kees,

Sneu voor Jan. Is deze tandem iets om zijn humeur beter te maken.

(heb zijn e-mail adres niet)

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/fietsen-tandems/349952735-tandem-gratis-af-te-halen.html

Groet Marcel

marcel beekmans zei

sneu voor die hond! zal zich wel rot geschokken hebben!

Kees van Hattem zei

Beste Marcel. Jan heeft nog niet zo lang geleden een nog oudere tandem helemaal opgeknapt.Je moet snel eens in Oostwoud het resultaat gaan bekijken. En de hond heeft er niets van geleerd, ben ik bang. Weest op uw hoede ! als je daar in de buurt komt.Groeten Kees.