vrijdag 30 april 2010

30-04-2010 Wat waren we snel aan de overkant

Om 8.00 uur precies is Sabastiaan hier, en we gaan meteen rijden, Door de Wieringermeer naar Den Oever, waar we voor 9.30 uur al zijn. Ik heb de koffie mee, en dat smaakt prima. We zien een paar fietsers de dijk oprijden, en daar kunnen we na de pauze mooi achter aan. We hebben de wind mee, en in de achtervolging komt de teller op 50 km p/u. Binnen de drie uur zijn we in Friesland. Nog even een korte pauze en Sebastiaan gaat richting Rolde voor een verdiende vakantie. Hij gaat daar zeker fietsen in de omgeving. Ik keer om en nu moet ik pal tegen de wind in. De snelheid komt niet onder de 30 km p/u. Er valt niemand in te halen, dus ik ga maar zingen om de eentonigheid te verdringen. Ik fiets terug via Medemblik, en in Oostwoud ga ik even langs Jan Geel. Het gesprek gaat voornamenlijk over de Quest en alles daar omheen. Vrouw Annie stuurt Jan ook mee op pad. Ik wil even langs Matthijs in Twisk om mijn commissie op te strijken, tenslotte heeft hij na mijn tip zijn Quest verkocht.Er is niemand thuis, dat is nou jammer ! Ik hoorde op zijn werk dat hij wat lichamelijk ongemak had, maar op krukken of hinkelend toch nog uithuizend. Jan fiets met me mee tot aan de Huygendijk, en a.s vrijdag komt Sebastiaan weer fietsend deze kant op, maar dan via Dronten. Hij laat nog weten hoe en wat. 170 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: