zondag 26 juli 2009

26-07-2009 Vandaag wel naar Volendam



Om 9.00 uur ga ik via de Middenweg, de Slingerdijk en de van nieuw glad asfalt voorziene Korte Molenweg naar Ursem en Avenhorn. Ik ga naar Oudendijk en fiets langs de Beetskogerkade. Er zijn aardig wat fietsers op pad. De grote groepen race-fietsers gaan vandaag allemaal de andere kant uit. Bij de Breek is er koffie, en daarna in volle vaart naar Volendam. Om dit uur is het nog goed doorkomen op de Dijk, en ik ga naar Monnickendam. Via de tunnel kom ik in de Munnickenpolder en zoef naar Overleek en Ilpendam, waar ik de pont neem, om links van het kanaal naar Purmerend te rijden. Bij de sluis aldaar even een korte pauze en met wind in de rug en soms met 45 km op de teller zoef ik op huis aan. 90 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: