donderdag 23 juli 2009

23-07-2009 Naar Ventisit en sleutelen aan de Quest van de Muis



Zitcomfort in de Quest kan altijd beter. De stoel is gemaakt voor Jan en Alleman, en daar is niet veel aan te veranderen. Al heeft de nieuwste Quest een bredere zitting, het zitcomfoort op lange ritten daar gaat het om. Na de rit uit Tilburg had ik een branderig gevoel in mijn onderrug. Het kwam van het schuren van de wel erg stugge standaard mat met de vele stiksels. Bij Ventisit is nog één exemplaar met de zachte toplaag. De productie lag daar even stil wegens een vebouwing, maar nu worden de voorraden weer op pijl gebracht. Als ik na een kop koffie, en bijpraten over voornamelijk de Quest en zijn nieuwe broer, de Strada, ga ik op huis aan. Om 14.00 uur komt Yvonne de Muis met haar Quest langs. Ik moet haar ketting zeker 10 cm inkorten, en de voorderailleur afstellen. Ook zij heeft niet de juiste mat. Ze zit met haar rondingen op de harde rand van de zitschaal. Ik heb nog een drielaags Ventisit mat liggen, die veel beter zit en past. 45 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Mick zei

Ik wist helemaal niet dat die ventisits van hondenpels vervaardigd werden!