dinsdag 7 juli 2009

05-07-2009 Bij ons Mam op de koffie

<

Om 7.30 uur ben ik wakker geworden. Wim en Marian slapen nog. Als ik naar buiten ga zie ik dat Nico ook de tent al uitgevlucht is. Het is al broeierig warm. Ik ga vandaag op de koffie bij ons Mam in Oirschot. Ik ga via het knopennetwerk, naar de Parel van de Kempen. Hier in Brabant is het een makkie om de juiste weg te vinden. Ik fiets kilometers lang langs het Wilhelminakanaal, en kom bij de Koningshoeve, waar Nederlands enige trappistenbier gebrouwen wordt. Via Moergestel kom ik in mijn geboortedorp Spoordonk. Ik zie van verre dat de Oirschotse kerk in de steigers staat. Via de Rijkeluistraat en de Mert kom ik bij mijn moeder aan. Ze heeft me al zien aankomen, en altijd weer blij me te zien. Er is al snel versgezette koffie met koek. De zondagse koffie en bier ochtend is vandaag bij de jarige Eva, een dochter van broertje Geert. Dus ons Mam neemt de fiets, en rijdt voorop. Als 85 jarige gaat haar dat nog goed af. Om 12.30 uur ga ik weer naar Tilburg. Ik kom zus Sjan met haar Ad nog tegen, en zie dat ik vlak bij broer Adriaan ben. Die ga ik ook maar even gedag zeggen. Adriaan en Carolien weten niet wat ze zien waar ik mee aan kom rijden. Als volgend jaar de 86 verjaardag van ons moeder gevierd gaat worden in Noord Holland kunnen we wel een rit maken in de Quest, Mango en Alleweder. Of misschien al eerder ! De Brabantse ligfietsclub is vandaag ook in Oirschot gezien. Ik ga via de zelfde weg terug en na 61 km ben ik weer bij de camper. De mannen zijn naar de 4 uurs race kijken. De bewolking neemt toe, en ik ben benieuwd of we het droog houden. Ineens begint het hard te waaien en we kunnen nog net de poten van de luifel grijpen, anders was die over de camper gevlogen. Ik zet mijn fiets vast aan een hek. De rust keert weer, en we gaan ook even naar de race kijken, en we zien er een paar hard onderuit gaan op dit wel erg technisch parkoers. Vanavond weer heerlijk onder de luifel met een glaasje, en een knabbel en babbel. Jan , Nico gaan op tijd plat na een lange warme dag buiten spelen. Morgen weer terug naar Noord Holland. 65 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: