zondag 20 december 2020

Hoe bevalt Carbon Quest 🐸

De eerste 1000km met Kermit gereden. Een keer een groene banaan genoemd!En je had toch eerst een gele! Rijden doet de Carbon versie van de Quest geweldig.Deze versie weegt leeg 28 kg en de vorige leeg 34.En dat is goed te merken bij het wegrijden! Met de Rotor ovale tandbladen voor gaat het veel soepeler! Peter de Rond van VELOMOBIELSERVICE.nl heeft de bladen juist afgesteld en het koste geen enkele moeite om er aan te wennen! Vooral stijle bruggen en viaducten oprijden gaat zoveel soepeler!In de Quest 380 reed ik bijna nooit op het grootste blad voor! Nu steeds vaker buitenblad en achter in het middengebied.Echt lange afstanden heb ik er nog niet mee gereden, maar dat zal me ook wel bevallen! De carbon versie is ook erg stil. Ketting afschermer voor, Ventisit vloermatten, en stil Aligt kettingtandwiel met zachte vertanding.Ook de gemodificeerde voorveerpoten en de Risse Astro 5 schokdemper zijn een hele verbetering.De Greenspeed Scocher voorbanden lopen prima maar op 6 bar op slecht wegdek hoorbaar.Bij regenachtig weer en blubber snel lek! Ook tevreden ben ik met mijn gezicht achter het de Rond windscherm xx. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: