zaterdag 20 april 2019

Reparatie kettingtunnel

Het moest toch een keer gebeuren! Bij Velomobiel.nl een reparatie set besteld, en wachten op een warme buitentemperatuur. Al vanaf het begin had ik problemen met het kettingtandwiel. De O-ringen waren steeds snel verdwenen, en na lang zoeken bleek dat de kettingrol er scheef in stond! Opnieuw twee gaatjes geboord en daarna was het euvel opgelost. Toen ik het prototype van de deelbare kettingtandwielhouder monteerde moest ik een extra ring toevoegen. Bij het standaard asje kom ik 2 mm tekort. De binnenste tunnelbreedte is te ruim ! Aan de rechterkant is een gat ontstaan. Met een plaatje aan de buitenkant en twee opvulringen lange tijd door kunnen rijden. Ik demonteer het kettingtandwiel. Schuur de tunnel en plak de gaten aan de buitenkant af met tape. Meng de hars met de harder zoals voorgeschreven en ga aan de slag. Ik heb dit eerder gedaan bij Mango 69. Daarvan was na een aanrijding met een fiets de linker neus gescheurd. Ik versterk de tunnel met 4 lagen glasvezel. 24 uur uitharden, en dan as op nieuw plaatsen. Zal niet meteen passen, dus schuren ! Wordt vervolgd....


Geen opmerkingen: