vrijdag 6 januari 2017

Trappen, maar er gebeurt niets!

Vandaag even een rit naar de appelboer dacht ik. Als ik onder de treinbrug weer aan wil zetten trap ik zonder veel weerstand. Het zal toch niet weer ? Ja hoor de pignon draait door. Uit de fiets, een eindje lopen en weer proberen. En ja hoor ik kom honderd meter verder, en de aandrijving valt weer weg. Dat wordt lopen naar huis. Nou is dit voor mij de tweede keer in niet al te lange tijd. Wie heeft dit nog meer gehad? Is het soms een bepaald merk cassette die dit hebben? De Quest 380 gaat voor enkele andere reparaties zoals kapotte rijverlichting, loszittende voorlamp en uitlijnen naar Dronten. Kan ik meteen even de Quatro eens goed bekijken. Wordt vervolgd.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Dit ken ik van het mountainbiken bij vorst. Rond de palletjes in de body zit kennelijk vocht. Lastig om onderweg echt op te lossen, het vocht er helemaal uitkrijgen is denk ik een kwestie van de fiets warm/droog wegzetten. (Een grapjas riep me bij deze situatie toe:"je moet er even over heen pissen"; geen echt goede tip natuurlijk.

Kees van Hattem zei

Dag Henk-Jan. De Quest staat in een droge schuur. Morgen maar weer eens proberen. Het is gevaarlijk fietsen, als de aandrijving wegvalt als je b.v net aan het oversteken bent. Groete Kees.

velofan zei

Ik heb het ook een aantal keer met de Quest gehad. Wat je zegt heel hinderlijk én gevaarlijk.
Daarom ook elke keer nieuw freewheel ingedaan. groet, Richard

VeloTeĵo zei

Elk jaar in het begin van de winter (november-december) sta ik 's ochtends om 0600 een keer stil in het donker en in de kou. Eind oktober 2016 voor de derde keer een nieuwe freewheel laten monteren. De bestaande zit dan vol met water en roest. De laatste had ook een gebroken veer-ring voor de palletjes. De vrijlopen zijn van ondeugdelijke kwaliteit; slechte veerringen en het afdichtrubber dicht niet goed af. Het is een probleem van de laatste jaren.

http://velotejo.blogspot.nl/2016/10/slecht-begin-maar-wederom-een-goed-einde.html