zaterdag 24 december 2011

24-12-2011 Gezocht twee verkeersregelaars !

Voor het goed laten slagen van de Oliebollentocht / Recordpoging hebben we op woensdag 28 december vanaf 10.30 uur nog twee vrijwillige verkeersregelaars nodig. Samen met Ferdinand Hofland moeten er op een paar plaatsen op de route het kruisend verkeer even stil gezet worden. Aanmelden kan via dit blog of bel even 0725711226 of 0645112426. De route van de tocht is te vinden en te downloaden via het blog van Cees Roozedaal. Prettige Feestdagen. Wordt vervolgd... P.s de teller staat nu op 130 deelnemers. Morgen gaan we de route per auto verkennen, dit omdat Marian de bezemwagen rijdt, en Ferdinand, die als verkeersregelaar zijn hulp aanbied. Dinsdag om 11.00 uur verken ik samen met Jan Geel de route voor de laatste keer.

6 opmerkingen:

klaas zei

Beekie heeft net zijn diploma gehaald!!

Maarten zei

Fiets je om files te vermijden, kom je in een "velomofile".

Voor zover ik weet zijn verkeersregelaars per gemeente gecertificeerd, dus ik denk dat je lokaal moet zoeken.

De links naar de GPS tracks staan ook in de commentaren op ligfiets.net (bij het agenda-item).

Kees van Hattem zei

Dag Klaas. Ik zal hem vragen om zijn hesje mee te nemen ! Groeten Kees

BrandweerQuest zei

Besef dat het dragen van dit hesje, al dan niet gediplomeerd,geen enkel recht geeft. Sterker nog, je neemt een groot persoonlijk risico. Een neutraal hesje heeft dezelfde uitstraling, maar is in elk geval niet strafbaar. De geldigheid van een verkeerregelaar is alleen als het gemeld bij en goedgekeurd is door de plaatselijke politie. Je blijft persoonlijk verantwoordelijk voor gevolgen van je handelen.
Verkeersdeelnemers zijn op geen enkele manier verplicht zich te houden aan je aanwijzing behalve uit vrijwilligheid.

Robbedoes zei

Laten we geen discussie maken wat wel en niet wettelijk is geregeld.
Mensen fietsen op eigen verantwoording, maar het is fijn als er een paar mensen zijn die willen helpen oversteken.
Als een ieder die mee rijdt de aanwijzingen opvolgt dan kan alles ordelijk verlopen en verkleinen we de kans op ongelukken.

Gr
Rob

Willem zei

Helemaal goed Rob, opleiding doen, slagen en aangesteld worden op de dag(en) van het evenement; enigste verschil is dan dat als een bestuurder jouw aanwijzing opvolgt en er gebeurt een ongeval de bestuurder de verkeersregelaar aansprakelijk kan stellen en dat moet je niet willen.
Hierdoor willen wij het verkeer niet meer regelen totdat de politie er is maar sluiten wij al heel snel de doorgang af voor alle verkeer totdat de politie/provincie/rijkswaterstaat deze taak over neemt.
Ook zul je vergunningen moeten overleggen van iedere gemeente waar je doorkomt met de tourtocht om het verkeer te mogen regelen.
Laten we er aub. alles aan doen om de tocht voor iedereen zo veilig mogelijk te laten verlopen zodat we volgend jaar weer kunnen genieten van de obt.