vrijdag 9 december 2011

09-12-2011 Vijf bakstenen aan de loefzijde


Het blijft nog even waaien. Toch durfde Sebastiaan het aan om met de Quest van Driehuizen naar Heerhugowaard te rijden vanmorgen. Hij is een lichtgewicht, en was zo slim om een plastic zak met daarin een flink gewicht aan bakstenen mee te nemen in zijn Quest. Ze lagen aan de loefzijde, en vanmiddag aan de andere kant. Ik las dat Jan Reus ondanks de harde stormachtige wind gewoon is blijven fietsen van Enkhuizen naar Hoorn. Hij heeft een strip van voor tot achter op de body van zijn Quest, en dat blijkt nog steeds te werken. Morgen ga ik met ligfietser Victor Rinia de Appelflappenroute van 29 december a.s verkennen. Verzamelen vanaf 10.30 uur bij Skeef aan het Strand van Luna, aan het begin van de Middenweg in Heerhugowaard. Wordt vervolgd...

4 opmerkingen:

Jan Reus zei

Hallo Kees,

Ja ik ga elke dag lekker heen en weer naar mijn werk met de Quest en heb nog geen moment gehad van dat ik dacht dit gaat fout.
Met zijwind krijgt de Quest zo nu en dan een geweldige voorwaartse versnelling, geweldig.

Groet Jan.

Quesjer zei

Hoi Kees,

Wind is geen grapje hoor, als je gaat, dan heb je niks meer te vertellen. Je tolt met je fiets daarheen waar de wind je heen voert, en als je dan gezellig tussen je bakstenen rondtolt..... Ik zou dus als gewicht, al het al een strak plan is, geen bakstenen, maar waterzakken meenemen. Die leggen net zo makkelijk weg, wegen prima, maar brengen geen schade aan de fiets of lijf.

Groet: Quesjer

Corn-Dolly zei

Ja beslist geen bakstenen meenemen hoor! Levens gevaarlijk, en kan tot lelijke schade leiden aan je zelf en je fiets. Vraag maar aan Quemo.
Ik kies voor 2x1,5 ltr flessen met water onder de stoel en 1 Camelbag van 3 ltr voor de stoel.
Maar ook dat geeft geen garantie. Je gaat misschien minder snel airborn, maar zijdelings weggeblazen worden kan nog steeds. Vooral als je langs gebouwen of vrachtwagens fietst met harde wind.
Zo maar van het stille fietspad op de drukke hoofdrijbaan tussen de auto's is dan zo maar mogelijk. Je staat dan nog op je wieltjes maar het is dat net zo min leuk....(ervarings deskundige)

Willem zei

Hoi Kees,
Tsja ik ben ook door blijven fietsen maar ben woensdagmiddag tussen 17.00 en 18.00 uur ondersteboven gewaaid tijdens een hevige rukwind thv. Middelie.
Ik stond zowat stil omdat ik al een paar keer het linkerwiel had voelen liften, ik hing als een zeiler buitenboord, schouder en hoofd over de rand maar had toch even niets te vertellen.
Gelukkig klapte ik in de verse prut lans de Jaagweg (zesstedenweg) en werden alleen twee knipperled's beschadigd.
Inmiddels heb ik er al weer nieuwe Led's ingesoldeerd en gekit dus de fiets is weer inzetbaar.
9 Beaufort met rukwinden is voor mij met 80 kg. de limiet om veilig te fietsen. de volgende keer laat ik hem wel staan met deze windkracht.
Gr.Willem