woensdag 14 december 2011

14-12-2011 Andere P K niet herkend

Vandaag fiets ik naar de werkplek van Jan Reus in Hoorn. Ik fiets heerlijk via Bobeldijk, en als ik bij de verkeerslichten de weg oversteek richting Hoorn 80, is het fietspad afgesloten. Nou moet ik met de schooljeugd mee rechtdoor, linksaf en al maar rechtuit, om uiteindelijk mijn weg weer te kunnen vervolgen. Jan is even niet in de werkplaats, maar staat met een wat ouder man te praten aan de balie. Jan weet van deze man dat ik er aan zat te komen. Ik herken de man niet meteen. Als Jan met hem klaar is, en met mij naar de werkplaats loopt, hoor ik dat het Piet Kunis was, de man van de gecrashte blauwe Mango. Deze wordt door Jan weer vakkundig gerepareerd. Aan zijn gezicht was niet veel meer te zien van de schuiver die hij gemaakt had, alleen nog een barstje in zijn lip. Ik bewonder de mooi gemaakte spiegelkapjes. Ook heeft Jan al een vol carbon 20 " wiel zo goed als klaar voor de Quest aanhanger. Terug fiets ik door de oude binnenstad. 50 km gereden. wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: