Bij de Mango van Gé Boelders was de houder van de achterveerpoot afgebroken op de lasnaad. Er hoort een plastieke houder op, welke met een paar tie-wraps op zijn plaats moet worden gehouden. Dat kan toch ook wel anders en beter. Ik weet dat er mooie klemmen zijn voor waterleidingsbuizen, maar bij de Gamma/Praxis kan ik ze in de juiste maat niet vinden. Dan maar even bij Matthijs langs op zijn werk. Daar werken ze met van alles op het gebied van loodgieten, pijpfitten enz. Hij scharrelt even in het magazijn en komt met de oplossing. Deze klem ga ik op advies van Jan Geel zo vastzetten dat hij licht kan bewegen op de stang. Er zit namelijk een m8 bout op gelast, met daarin een stuk m8 draadend, en dit zit dan weer in de veerstang. Wordt vervolgd... P.s zijn er ook draadeinden die van 8 mm overgaan in 6mm ?
donderdag 22 september 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
5 opmerkingen:
Er zal vast wel een verloopbus zijn voor zoiets , Kees.
Als je het niet kan vinden wil ik wel eens op m,n werk vragen voor je.
Jawel Kees,
Die zijn er, en je hoeft niet ver te zoeken: de stuurstangen van 'n Quest(!) In ieder geval die van mij wel. Die gaan over van 8 naar 6 mm, zie mijn post over dat onderwerp.
(http://vmquest78.blogspot.com/2011/06/groot-onderhoud.html) met op de 2e foto die stangen.
mvg Cor
Dag Cor. Dan hebben ze m8 en m6 kogelgewrichten op een stang gemonteerd. Nu is dat allemaal m6 nylon gewrichten. Groeten Kees.
Hallo Kees,
Wat zijn de maten die je moet hebben en hoeveel?
Ik weet dat er vroeger bigeind draadeinden waren voor brommers met volgens mij M6 en M8.
Als het om 1 of 2 stuks gaat is het ook prima zelf te maken, neem aan dat het niet gaat om stukken van 500mm.
Met een vriendelijke groet,
Ron
Dag Ron. Het gaat om een paar van deze m8 naar m6 draadeinden. Ik moet ze op voorraad hebben om een reparatie snel te kunnen uitvoeren. Lengte 10mm 8- 20 mm m6. Groeten Kees.
Een reactie posten