Nadat ik de as vlak na de brug heb doorgezaagd, moest de as verder door de naaf van het achterwiel. Nou dat ging dus niet. Met een poulietrekker kon ik met moeite de as wat verder drukken, ten koste van het freewheel. Deze vervang ik nu maar , en leg er meteen een nieuwe ketting op, en dat na 35.000 km er mee gereden te hebben. Voor de tweede keer de as doorgezaagd. Nu kan het achterwiel er wel uit. De as er toen met stevige hamerslagen eruit gekregen. Corrosie en een kapot lager, en dan krijg je de as er niet soepeltjes uitgedraaid. Ik ga zeker wat vaker de as er uit trekken, schoonmaken, invetten en weer terug tikken. Een nieuwe ingevette as gaat nog niet soepel door de oude naaf, dus deze eerst goed schoonmaken en glad maken. Morgen ga ik alles monteren. Wordt vervolgd...
maandag 5 september 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
1 opmerking:
Hoi Kees,
Bij de Limit kreeg ik het freewheel ook niet redelijkerwijs van de as. Eigenlijk had ik dat liever vervangen namelijk.
Ik ben dan ook nog steeds niet echt een fan van enkelzijdige achterwielophanging...
Mvg Mick
Een reactie posten