dinsdag 20 oktober 2009

20-10-2009 Grote ronde Noord Holland Noord met Wim





Om 10.30 uur is Wim er. Vandaag een grote ronde Noord Holland. Eerst maar eens naar het oosten. Bij Medemblik gaat de snelheid de hoogte in. Naar Den Oever komt de snelheid niet onder de 45 km per uur. Er staat een straffe wind uit het zuid-oosten, en mijn hoogste snelheid is 53 km. Wim neemt de kop over, en bij het monument, waar de weg wat slingert verlies ik Wim uit het oog. Hij ligt zo'n 200 meter voor, en ik kan nog wel wat harder maar dan moeten de benen wel erg snel in de rondte. Een nog groter voorblad, twee tandjes meer, dan de 56 tands waar ik nu mee fiets, zou de oplossing kunnen zijn. Ik zie dat Wim iets inhoud, is hij moe of laat hij mij wat dichter bij komen ? In De Oever willen we ergens wat drinken, maar er is niets open. Het wordt tijd dat ene Cees R gauw met pensioen gaat, dan hebben we er op het eiland een koffie stop in deze tijd van het jaar, en kan Cees verder mee fietsen op onze ronde. Ik maak nog even een foto van de enige molen op Wieringen.Net buiten Hippolytushoef zijn ze met de weg bezig, en wim neemt de verkeerde afslag, en rijdt met de auto's mee de N 99 op, i.p.v. het fietspad op. Met een Marcel B actie snel van de weg, door het gras, en een zandbult over. Wim komt tot stilstand en dreigt om te vallen. Ik moet snel komen, om hem tegen te houden, al heb ik mijn fototoestel voor het pakken, want het kan best een leuk plaatje opleveren, als hij omvalt. Met de wind schuin mee gaan we naar Den Helder. Ik hoor dat Wim zijn linkerknie weer pijnlijk is. dus het parcours gaat niet door de duinen terug. Wim gaat op kop en als we Huisduinen achter ons gelaten hebben, neemt Wim een afslag te vroeg en we komen weer in Den Helder, en wel vlak bij het vliegveld De Kooy. We rijden precies onder de landingsbaan, als er net een hele grote helikopter overvliegt. Langs het kanaal naar Alkmaar, nu met een iets afgezwakte wind schuin tegen. Een heerlijke fietstocht. 144 km gereden. Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

Cees zei

Door de week aan het werk en nog 6 maanden tot FLO maar een bakkie halen in het weekend kan altijd. Alleen .... we hebben 2 molens op Wieringen. 1 in Den Oever en 1 in Hippo. Mvg Cees

Kees van Hattem zei

Beste Cees. Je aanbod staat. En bedankt voor de tip dat Wieringen een tweede molen heeft. Ik zal met Pé even overleggen of we deze molens op zat 5 juni ook kunnen opnemen in de Molentocht 2. Groeten en tot zondag in Lelystad. Kees.

Mick zei

Goed idd die grotere kettingbladen voor. Maar ome Wim dreigt (niet 'drijgt')om te vallen dus i.a.w. ik zie Marcel B. achtige eigenschappen in beiden van jullie!