zondag 25 oktober 2009

25-10-2009 Tijdrijden op de dijk




Vandaag wordt het seizoen afgesloten met de tijdrit Lelystad-Enkhuizen-Lelystad. Om 9.30 uur is De Muis hier, en even later komt Martje, liefkozend door Matthijs vanaf nu Katje genoemd. Yvonne wil in een rustig tempo naar de startplaats fietsen, maar ze wil ook op tijd van start gaan, dus een half uur eerder als gisteren vermeld, zijn we in Avenhorn. Katinka had ook graag mee gereden, maar als Ron mij belt zijn we al voorbij Hoorn. Matthijs heeft ook laten weten naar het evenement af te reizen, en we zien hem op de Zijlweg, samen met deelnemer Cees Roozendaal. Het is heerlijk fietsen op de dijk, al zal snel blijken dat er best wel een straf windje staat. Aan het begin van de dijk zien we onze Wim met auto en met de Quest op de Foldy Car rijden. Hij is dus wel van de partij ! We zijn ruim op tijd bij het vertrek punt, en de Quest van De Muis wordt leeggehaald, banden op spanning, helm en fiets verder gestroomlijnd met tape.Ik leen mijn Bell helm nog even uit aan een open ligger, dus die heeft ook meegedaan. Jan Geel is er ook, hij is niet komen fietsen, maar is met de auto. Ymte gaat als eerste van start, en zal ook als eerste weer finishen in een hele snelle tijd. Het duurt een eeuwigheid voordat de volgende binnen komt. De drie dames in hun Quest starten achter elkaar, met twee minuten na elkaar. De Muis, met al 80 km in de benen, gaat als een speer, maar de terugrit valt haar zwaar. Ze wordt 20 ste en kan tevreden zijn. Wim is ook tevreden, geen kramp en sneller dan vorig jaar. Als de prijsuitreiking is geweest gaan we richting West Friesland. Ter hoogte van Checkpoint Charlie hoor ik een vreemd geluid onder mijn stoel. Ik moet er voor stoppen, en ik zie tot mijn verbazing dat de lagers uit mijn Flevobike ketting rol zijn gelopen. Dat wordt even sluitelen. Met de hulp van Cees gaat dit wel lukken. Reserve kettingrol erin, en na tien minuten rijden we weer. Ik had de lagers met Locktide vast gezet in de kunststof behuizing. Morgen met Wim maar eens evalueren. Matthijs gaat aan het einde van de dijk richting Twisk. Cees fiets mee tot buiten Hoorn, want moet nog naar een feestje. Yvonne komt mij vertellen dat het tempo omhoog kan, en Martje in de Mango kan het een lange tijd bijhouden, al waren de laatste kilometers wel zwaar. Onze vrouwelijke Ymte : De Muis, gaat volgend jaar van zich laten horen. 131 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Gerrit zei

Kees ,Alsof het uitlenen van de helm al niet genoeg was heb ik ook nog een foto uit je mooie serie gepikt.
alsnog bedankt , het was een geweldige ervaring.

groeten Gerrit