vrijdag 23 oktober 2009

23-10-2009 Op bezoek bij Marianne




Om !0.30 uur vertrekken Martje, Ron, Katinka en ik richting De Woude waar we Wim oppikken, voor een rit naar de middeleeuwse ruïne van Brederode in Santpoort Noord. Op De Woude zijn we welkom. Katinka krijgt er een rondleiding terwijl wij aan de kofie en thee zitten. Het wordt steeds beter weer, en op mijn commando komt Wim als eerste in actie. We rijden naar de pont van Buitenhuizen, en dan ga ik op kop. Ik laat de vier nog wel even een rondje te veel rijden, omdat ik een afslag te vroeg neem. Maar we komen er, de kasteel resten liggen er zonnig bij, en we rijden net niet de binnenplaats op. Marian, nu Marriane van Occitanie verwelkomt ons. Ze zal met een deel van de Compagnie van Brederode het hele weekend het kasteel bemannen. Er zijn allerlei bezigheden voor de jeugd, zoals pijl en boogschieten. Voor Wim was het de eerste keer dat hij hier was, en maakt de nodige foto's. Om 14.30 uur is het tijd om terug te rijden. Ik neem de route langs de vele maneges, en door bossen bij landgoed Beeckestijn en Waterland. Langs het kanaal weer naar de pont, en dan de Fortenroute gevolgd tot aan Krommeniedijk. Daar de vier meerijders nog en toegift gegeven door richting Dorregeest, Uitgeest en Akersloot te rijden We nemen daar de pont, en Wim gaat naar De Woude. Met zijn vieren rijden we de Westdijk af, en ter hoogte van de Hygendijk gaan Ron en Katinka richting Oterleek en verder naar De Goorn. Als Martje en ik weer thuis zijn hebben we 93 km gereden. Wordt vervolgd...





Geen opmerkingen: