vrijdag 20 maart 2009

19-03-2009 Rondje Texel me Pé

Om 8.15 uur ga ik richting Middenmeer. Even bij de super aldaar wat bananen en een paar repen halen. Om 9.30 ben ik bij Pé, waar de koffie me goed smaakt. Om 11.00 uur willen we op de veerboot staan. Bij het vertrek krijg ik nog een stroopwafel toegestopt, dus energie voor het eerste uur heb ik. Met Pé voorop is het als vanouds flink doorrijden, en bij aankomst blijkt dat de boot elk half uur afvaart. Warm blijven, want er staat een frisse wind buiten de wachtruimte. Op het eiland waait het nog wat harder. We rijden via Het Horntje, Oudeschild, Oost , De Cocksdorp naar de vuurtoren. We zijn nog even gestopt bij de Schorren, waar vogels zaten die ik niet kan benoemen, het leken kleine ganzen. In het restaurant aldaar is er koffie met appelgebak. Na een kwartier pauze weer snel verder. Nu door de duinen, en de bossen. Ook hier lopen nu grazers, Galloway runderen, achter een afzetting. Verder valt me op dat er veel grond is afgegraven, en poelen zijn aangelegd. Het is een snel rondje geworden, en we moeten op 10 april niet vergeten Den Hoorn ook aan te doen. Na een smakelijk goudgeel patatje en wat wachten gaan we de boot op. Wat een rust nog op het eiland, dat zal volgende mand wel over zijn.Pé gaat weer richting Middenmeer, en ik verheug me nog door de rit over de dijk en duinen tot aan St Maartenszee. Daarna via het kanaal tot aan Schoordam, en de zon komt voor het eerst vandaag te voorschijn. 156 km gereden.
Wordt vervolgd...

1 opmerking:

marcel beekmans zei

geen foto's gemaakt??? betjejamer hoor:P zijn altijd wel leuk:P