maandag 9 maart 2009

09-03-2009 35 km p/u zonder te trappen

Er staat een stevige wind, maar ik ga per Quest toch even op pad. De Westdijk biedt genoeg bescherming, en al snel ben ik op De Woude. Bijpraten en we spreken af dat we woensdag a.s. naar Oostwoud fietsen, om een bezoek te brengen aan het museum van Jan Geel. Gaat Pé ook mee? Voor ik vertrek kijkt Wim nog even op Windguru, en waarschuwt me voor windstoten van 80 km per uur uit het zuid-westen. Voorzichtig dus! Ik neem de Blokkerweg, een kaarsrechte weg door de Schermer, die uitkomt op de Zuidervaart bij Zuidschermer. De wind komt van opzij en zonder te trappen zeil ik met 35 km over de weg. Ik blijf aan de rechterkant van de vaart en ben blij dat ik weer veilig thuis ben. 36 km gereden.
Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Mick zei

Morgen ook iets nogal uitzonderlijks: 100% kans op neerslag! Ik kan me niet heugen dat eerder gelezen te hebben maar toch wil ik met de AW te werk...