zondag 15 maart 2009

15-03-2009 Even op de uitkijk

Al om 8.30 uur zit ik in mijn Quest, en de rit gaat naar de Eilandspolder, en wel naar de vogelkijkhut. Er staat een stevige wind en op de Westdijk vlieg ik een paar racefietsers voorbij. Wat was dat? hoor ik achter me. Bij de kijkhut aangekomen valt het me meteen op hoe stil het er is. Geen vogels te bekennen op deze ontmoetingsplaats. Er zullen er al veel op hun nest zitten. Op de heenweg zag ik in het labyrint van het Park van Luna al zwartkopmeeuwen op het nest zitten. Ik ga terug via Zuid Schermer, en de Bloemedaalseweg, recht tegen de wind in. Op de Slingerdijk zie ik een groepje racers. Daar maar weer eens achteraan, en met 48 km per uur haal ik ze in, en er is er niet een die achter me aan gaat. 45 km gereden.

Wordt vervolgd...

1 opmerking:

rv zei

Hoi Kees,
Met 48 km tegen de wind vandaag in is snel! Ik moest vandaag even naar mijn werk en pakte dus de fiets. Ik had de hele weg de wind tegen. Op goede stukken reed ik ~ 42 km/h.
Terug had ik helaas weinig puf meer over (vrijdag ook al het nodige gegeven) en reed ik nauwelijks harder. Nu zit ik thuis bij te komen..
Groet, René