donderdag 21 juli 2011

21-07-2011 Mooie rit door de Wieringermeer en over Wieringen. en je kunt je vanaf heden inschrijven voor het Velomobiel/Ligfietstreffen


Om 10.00 uur ga ik naar Pé in Middenmeer. Onderweg hoor in dat André met de Alligt A6 er ook is. Hij wil ook een stuk mee rijden, maar hij laat wel even weten, dat als wij boven de 25 km gaan rijden hij afhaakt, en zelf zijn route kiest. Nou we zij hem een paar keer kwijtgegraakt, maar hij sloot weer achteraan. We rijden ergens bij het Robbenoordbos een parkeerterrein op, waar Pé denkt dat er ergens een fietspad licht wat we kunnen volgen. Het circuit is halverwege geblokkeerd met grote rotsblokken. Via het fietspad langs de A7, en de tunnel gaan we naar de Sluiskolkkade, een prachtplek, waar ik nog noot geweest ben. Het lijkt dat we André voorgoed kwijtgeraakt zijn. We eten er een broodje, en Pé komt er achter dat hij zijn camera vergeten is. Hij maakt wel een foto met zijn mobiel, maar heeft geen idee wat hij daar mee moet doen. " SMS je wel eens Pé " vraag ik. " Dan kun je de foto op dezelfde manier verzenden, en wel naar je eigen @mail adres " Het schijnt nog gelukt te zijn ook ! Na dit verpozen mag ik voorop en via de haven, waar we André voor de laatste keer zien. Hij staat boven op de dijk richting het havengebouw. Hij bedenkt zich, en flinstoned achteruit naar de nauwe doorgang naar de buitendijk. Hier kan een Quest net aan doorheen, dus ik hoop niet dat hij is blijven steken met zijn erg brede onderkant. Wij fietsen Wieringen in de rondte, via de Amstelmeerdijk, en de Ulkeweg komen we in Middenmeer. Ik moet snel verder op huis aan want de winkel moet om 15.00 uur even open. Om 15.30 uur fiets ik met Sebastiaan naar Sporthal de Mijze om met de beheerder de zken m.bt het Noorden Velomobiel/Ligfiets Treffen op 16-17-18 september door te spreken. We bekijken het complex, worden het snel eens over de financiële kant, en gaan tevreden op huis aan. 113 km gereden. Wordt vervolgd. P.s op de Oostdijk zag ik nog net een Sinner Mango Sport de brug op gaan richting Obdam. Ik er achter aan, want dat moet Nelis { Kees } Bakker zijn. De 73 jarige Velomobilist uit Heerhugowaard. Ik nodig hem persoonlijk uit om als oudste rijder uit Noord Holland mee te rijden op 28 dec met de Oliebollentocht. Een dag die hij nog wel kan onthouden, want het is zijn trouwdag.

1 opmerking:

André Dronkers zei

hoi kees
ik ben er door gekomen, had minder dan 1 cm over, weet ik gelijk voor de volgende keer dat het te doen is