Jan Geel is al vroeg op pad. Hij komt even een drietal F-lites met de bijbehorende binnenbanden ophalen. Ik zie dat hij de stroomlijnkappen aangepast heeft. De wind kan nu wat makkelijker onder de Quest door, en als hij de nieuwe banden er straks onder heeft, ligt de Quest 1 cm hoger boven de weg, wat ook weer meehelpt om met minder moeite nog sneller te gaan. We rijden even naar Wim op De Woude. Jan wil Wim even een artikel laten lezen over het gebruik van Nanowax op de Luna, die straks in Australiƫ weer me gaat doen, om zo snel mogelijk van noord naar zuid te rijden, enkel op zonne-energie. Er staat geschreven dat het 39 % harder gaat dan zonder. Volgens Wim moet het 3,9 % zijn ! Wim kijkt nog even kritisch naar de aanpassingen van Jan, en geeft gratis advies hoe het nog beter kan. Ik moet mijn windschermpje ook nog even wat aanpassen. Het klittenband niet aan de voorkant van het scherm, maar naar achteren, zodat het Lexan mooi strak aanligt. De lip even stroomlijnen aan de voorkant. Bij thuiskomst hoor ik dat Jules en Elly ook weer in het land zijn. Ze hebben in drie weken 2.1000 km gereden. Elly heeft een schuiver gemaakt toen ze met een voorwiel vastliep in een rail van de tram. De zijkant is licht beschadigd, en ze zal best geschrokken zijn. Jules liet verder weten dat de Carbon Questen een ware aanwinst zijn, m.b.t weggedrag, en door het lager gewicht veel lichter de heuvel/berg op gaat. 34 km gereden. Wordt vervolgd. P.s nu maar weer eens een viertal schermpjes knippen voor de losse verkoop.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
2 opmerkingen:
Hoi Kees,
Die 39% klopt wel hoor.
Maar er is met die coating 39 % minder luchtweerstand.
Hij gaat dus niet 39% sneller.
Gr
Rob
Beste Rob. Juist interpreteren is ook een vak. Mooie coating voor de Quest ? Groeten Kees.
Een reactie posten