donderdag 1 juli 2010

01-07-2010 Ben opgehaalt en weggebracht

Gisteren eerst even naar het begin van de Afsluitdijk gereden, om Ben op te wachten en hem daarna naar Heerhugowaard te begeleiden. Het laat met een belletje weten dat Jan Geel hem ook tegemoet gereden is ligt een half uur voor op het schema. Als ik bij Den Oever ben hebben de heren gezellig gekeuvelt, en met de wind mee spoeden we ons door de Wieringermeerpolder naar de Langereis, de Berkmeer om zo via de Molenweg en West -Tangent hier te arriveren. We hebben vanmiddag Ierland overleg, en zittend aan het water lopen we alle belangrijke zaken even door. Vandaag om 9.45 uur kom ik met het voorstel om samen met Ben even bij Wim langs te fietsen. Ik wil hem even de ring laten zien die na 100 km toch stuk is gegaan. Als we de pont op willen rijden staat er een bestelbus op van het Waterschap. Eerste donderdag van de maand is er onderhoud aan de pont. We kunnen dus niet overgezet worden. De pontbazin wil ons als service wel overvaren. Wim zien we er hartelijk om lachen. Wim is druk met het rozenperk, en gaat deze keer niet mee. Om 11.00 uur moeten we weer in de roeiboot overgezet worden. Dan ga ik voorop door de Schermer naar Avenhorn, Hoorn en aan de Zijlweg zeg ik Ben gedag. Deze gaat voor wat advies en sleutelwerk aan zijn Quest langs Velomobiel en dan door naar Friesland. Ik ga even in Oostwoud bij Jan op de thee, en als ik weer thuis ben heb ik deze twee dagen 215 km gereden. Wordt vervolgd... Zaterdag ben ik met Wim om 13.00 uur weer op de Zijlweg, om Wim Rutten te begeleiden naar De Woude.

2 opmerkingen:

Motoroka zei

Hoi Kees,

Ik lees dat je zaterdag om 13.00u naar de woude gaat, betekend dit dat de rit kop van noord holland niet door gaat of was die niet van jou? Kon hem ook al niet vinden op ligfietsnet.nl
Groet Ron

Kees van Hattem zei

Dag Ron. Rit Noordkop komt te vervallen. Ik ga om 10.00 uur richting De Woude, om na de koffie om 13.00 uur in Enkhuizen te zijn. Groeten Kees.