donderdag 24 juni 2010

24-06-2010 Door de Wieringermeer met Jan

Ik ben om 11.00 uur in Oostwoud. Annie is er, maar Jan is voor boodschappen naar Fietspunt.nl in Zwaag, en hij moet ook nog even naar de Aldi. Voor mij is er koffie, en als Jan thuis komt, hoor ik hem mopperen. Heeft alleen na lang wachten een bredere 26 " achtervelg. De bredere 20" velgen heeft hij maar afbestelt. Hij wacht nog wel op een Sram achterderailleur, die in voorraad moet zijn ! Na de lunch gaan we fietsen. Jan gaat voorop, en via het enige brink-dorp van Noord-Holland namenlijk Opperdoes, gaan we via de oh zo mooie Zuiddijk ? richting de Wieringermeer. Bij Kreileroord denk ik Jan de Pishoek te kunnen laten zien, maar we moeten dan langs Slootdorp naar Nieuwesluis. Ander keer dan maar. We zoeken wat verkoeling in het Robbenkoogbos vlak bij Den Oever, Als we weer in het open veld zijn is het 27 gr, en het tempo moet wat omhoog om af te koelen. Kilometers lang rechtdoor, tot we bij Kolhorn de Omringdijk vervolgen tot de Langereis. Aan het einde hiervan ga ik rechtdoor en Jan linksaf . Ter hoogte van de nieuwe rotonde van de
Verlengde Oostertocht volg ik het vernieuwde brede fietspad, ook wel bekend als het " mooie weggetje " Er staan lantarenpalen met leds-verlichting die je middels een drukknop op een hogere stand kunt zetten. Via dit fietspad kan zelfs een Velonaut een mooie ,snelle route langs Heerhugowaard rijden. Het fietspad komt uit op de Middenweg kruising Amstel. 100 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Zaterdag samen met Juf Katje, Jan Reus, Sebastiaan en Jan beiden met een ? naar Texel. Verterk om 11.00 uur vanaf de Ruigeweg 49 in Schagerbrug.

1 opmerking:

Martje zei

Lieve Kees.

Voor er echt onduidelijkheden ontstaan. Het is echt SINT MAARTENSBRUG. Schagerbrug ligt 5 km verop.