dinsdag 8 juni 2010

08-06-2010 Juf Katje in een beige lichte Strada.

Vanmorgen fiets ik naar Beukers in Petten. Ben Wiggers wilde graag een Geax Tattoo onder zijn nieuwe Quest. Binnen het uur ben ik er, en neem meteen vijf Swalbe binnenbanden SV 13 f mee, waarvan er drie door de firma ter beschikking zijn gesteld om er mee te testen, zeker de extra brede banden. Op de terug weg ga ik even langs Schoorldam. Daar hebben ze bij graafwerkzaamheden resten gevonden van een middeleeuwse toren van waarschijnlijk Oudedorne, uit de zelfde tijd als de ruïne van Nieuwedoorn bij Enigenburg.Er reden jammer genoeg teveel zandwagens om dichterbij te kunnen komen. Ik wacht de foto's wel af. Als ik het Hof van Schoorldam passeer zie ik de Quest van De Muis staan. Even gedag zeggen, en ze vertelt me dat ze de smaak van het racen weer te pakken heeft en voortaan met alle wedstrijden zowel buiten als op de baan mee gaat doen. Wacht u voor De Muis !! Even later komt Juf Katje er ook aan, en zij weet te vertellen dat ze in juli een lichte beige Strada heeft. Samen maken we een afvink lijstje met daarop haar wensen, zoals brede velgen, grote remtrommels, Super Nova voorlicht enz, enz. De buitenkant zal er zeker als een vals katje uit gaan zien, die weer achter De Muis aangaat, die niet van de kaas af kan blijven. Wat zijn we toch lekker bezig !! We worden op koffie getrakteert door de de waardin, en de dames gaan daarna een rondje fietsen en wat experimenteren met door mij afgedankte 20 " buitenbanden. Ik ga nog even bij Matthijs langs, en hoor dat hij erg tevreden is met zijn nieuwe Quest. Enkel het stuiteren op slecht wegdek met de P.M voor op 6 Bar, in combinatie met de grotere zwaardere remtrommels is even wennen. Voor woon-werkverkeer evn op een dag 120 km gereden. wie doet dit hem na ? Morgen even bij Wim wat Lexan voor Sebastiaan ophalen voor het maken van een wind/muggenscherm. Zaterdag rijden Wim, Matthijs, Arie en Paula Kastelein, René van den Berg, ik en Sebastiaan ? het Rondje IJsselmeer van 315 km. Marian zorgt voor de catering, en op afgesproken plaatsen en tijden hebben we korte pauzes. we rijden de route linksom, dus eerst van uit Oosthuizen naar Durgerdam en verder. 56 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Robbedoes zei

Die Kat mag wel aktief gaan worden.
Anders zit die muis straks aan mijn Quasi :-)

Gr
Rob