woensdag 20 mei 2009

20-05-2009 Ronde van Noord Holland met Wim


Om 10.30 uur is Wim alhier , en na de koffie en een uitgebreid gesprek over alweer die lagers, gaan we op pad. Het plan is om eerstnaar Medemblik / Den Oever te rijden en dan naarDen Helder en dan door de duinen naar het zuiden. Er staat een matige wind, en er is volop zon. Op naar Medemblik via de Langereis, Aertswoud en de Koggenrandweg. Net buiten Medemblik stuurt Wim mij als als een haas naar voren, en ik moet zo hard gaan als mogenlijk. De snelheid gaat naar de vijftig, en Wim gaat me al snel met 56 km per uur voorbij, en ik blijf op gepaste afstand volgen. Ik had verwacht iets meer windvoordeel te hebben. Bij haven De Zeug is het tijd voor de eerste pauze. We hebben daar veel bekijks van het personeel dat nu nog aan het werk is bij de failliete scheepswerf. Vele vragen worden beantwoord, en na 15 minuten gaan we weer verder richting Wieringen. Bij het Total tankstation weer een korte pauze, Wim laat weten niet al te laat thuis te willen zijn. Er moeten nog boodschappen gedaan worden. We gaan langs het kanaal op huis aan, en we spreken af een volgende rit zoveel mogenlijk door de duinen te rijden. Ik stel voor van De Woude naar Wijk aan Zee, en dan door de duinen naar Den Helder en terug. Bij Schoordam staan we voor het verkeerslicht en ik vertel dat de muis in het Hof van Schoorl werkt, waar we zo langs rijden. We trekken op en zien voor de uitspanning een gele Quest staan, dus Yvonne is er. Ze is net klaar met haar werk en tracteert ons op een espresso. Bijpraten en dan verder voor het laatste stuk. Ik loods Wim de stad uit en bij de Nollenbrug scheiden onze wegen. Het was weer een mooie rit. Dit wordt de route voor de toertocht op 20 juni a.s. met het vertrek en aankomst bij De Woude. Lengte 150 km. Vandaag 115 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: