donderdag 27 september 2018

Ze zeilt beter dan haar grotere broer

Samen met Sebastiaan moesten er nog druiven geoogst worden in Broek in Waterland. De heenroute gaat via Scharwoude-Edam-Volendam- Monnickendam en Zuiderwoude. Op een terras in Volendam is er koffie. De druiven zijn met ons tweeën snel geoogst en we vullen onze maag ermee. “ Het kan nog wel eens flink gaan waaien” hoor ik Sebastiaan zeggen. Nou dat hebben we geweten! De terugweg loopt langs het kanaal en rukwinden zorgen ervoor dat ik flink moet oppassen! Sebastiaan in zijn Quest XS zegt weinig  last te hebben. Zijn zijdelings oppervlak is zo veel kleiner dan de standaard Quest. Soms gaan we 35km p/u zonder te trappen. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Mick zei

Hm, ik geloof je op je woord Kees. Maar ik vond Raketfiets uit Weesp toch behoorlijk slingeren in zijn Questxs... Waar ik in de DF geen enkele last van had.
De DF gebruikt (weer) rubbers aan de wielkasten wat de stabilisatie veroorzaakt. Ik denk dat de Quests puur met kogelkoppen zijn uitgerust. Dat verzwaart indraaien dus wel wat (voor mij)...