zondag 3 september 2017

Aanlopen ketting eindelijk verholpen!

Al enige tijd hoorde ik de ketting langs metaal schrapen bij het kracht zetten met de ketting op het middenblad. Als ik naar het buitenblad schakelde was het geluid weg. Lang heb ik gedacht dat het het kettingtandwiel onder de stoel was. De linker O-ring was vaak als eerste weg. Staat het tandwiel soms scheef? Zo op het oog niet. Vandaag fiets ik langs de Westdijk. Haal soms met 45 km p/u wielrenners in en als ik na een pauze "toevallig" aan de stelschroef draai van de voorderailleur is het geluid van de aanlopende ketting weg. Wat een opluchting! Op de site van Velomobiel.nl zag ik dat de Michelin Protek Max er ook als 20 inch 406-37/44 is. Afgelopen winter 3 maanden met de 26 inch versie gereden, en niet een keer lek! Wordt vervolgd... P.s Ware oorzaak gevonden! Ik heb de Quest op zijn kant gelegd, en met een inbus de slotbouten van de tandbladen aangedraaid. Niet zo lang geleden heb ik het versleten middenblad vervangen. Enkele bouten kan ik zeker een slag aandraaien. De volgende keer maar wat Loctide gebruiken. Ook blijkt het hele trapstel wat speling te hebben. De centrale bout kan ook nog een keer in de rondte. 

Geen opmerkingen: