zaterdag 8 december 2012

08-12-2012 Naar de Warme Bakker


De zon schijnt, en het is -0,5 graden. Ik wil mijn rondje Oterleek maken. Bivakmuts op, handschoenen aan en rijden maar. De wegen hier in Heerhugowaard zijn goed de berijden. Dat is niet zo verwonderlijk, want Heerhugowaard wil fietsstad van het jaar worden. Ik zie een pekelauto het fietspad langs de Middenweg oprijden. Er wordt alles aan gedaan om de wegen schoon te krijgen. Als ik op de Middenweg ben, zie ik dat er grote stukken ijs en sneeuw, bij het eerste zuchtje wind uit de populieren vallen, en op het wegdek knallen. Dat beloofd nog wat ! Als ik aan het einde ben, is er een stuk met een knal op de voorkant van de Quest gevallen. Eenmaal buiten de gemeente grens ligt er nog flink wat opgevroren sneeuw en ijs op de weg. Met de Geax Tattoo  26 " 58-559 en de Geax Tattoo Street 20 " 50-406 onder de Quest, is het comfortabel door fietsen. Het ronde profiel van de banden, en de goede grip laten de Quest mooi rechtdoor gaan. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Gerrit zei

Hoi kees , lekker he om zo in de kou te fietsen , quest niet beschadigd door het vallende ijs ?

Robert-Jan zei

Hoi Kees, tijd niets van je vernomen. Goed om te lezen dat je nog steeds in Velomobielland rondwaart! Ik neem aan dat je er 29 december ook bij bent? Tot dan!

Gr. Robert-Jan