zaterdag 18 februari 2012

18-02-2012 EHBO en Jorn maakt een proefrit


Om 9.30 uur ben ik wat aan het sleutelen aan de Mango 69, want Jorn uit Alphen aan de Rijn komt een proefrit maken. Als ik daar mee klaar ben, zie ik Nelis Bakker de hoek om komen. Hij was op weg naar Bakkum, maar is bij de oprit van de Leegwaterbrug bij Alkmaar stil gevallen met zijn Sinner Mango+ Hij probeerde in de klim en met te weinig snelheid te schakelen naar het binnenblad, en dat ging helemaal mis. De ketting heeft het stangetje van de voorderailleur helemaal verbogen, en er viel niet meer te fietsen. Hij is dat hele eind terug komen lopen naar de Smaragd. Hij moet natuurlijk weer veilig de weg ik, en in goed overleg haal ik de derailleur er af, zodat het hem geen tweede keer zal gebeuren. Even later is Jorn er, en na enig afstellen van de stoel en cranks gaat hij voor het eerste rondje. Hij komt terug met een big smile, en ik ga daarna een groter rondje samen met hem rijden, in en om het Strand en Park van Luna. Hij weet het nu zeker, er komt een Velomobiel. Wordt vervolgd....

1 opmerking:

Mick zei

Ja Kees, wie eenmaal het woord "Garage" heeft laten vallen:-).
Maar opgeruimd staat netjes merk ik nu ook ineens...!
Mvg Mick